And now I'm board.

Ja, jag är medveten om att det står "Och nu är jag bräda".
Och ja, jag menar självfallet att jag är uttråkad. Och ja, jag kan (numera) stava till bored.
(och ja, jag googlade just bored, för att vara på den säkra sidan.)

(efter att ha läst igenom det stycket insåg jag hur hysteriskt misslycklat det skulle vara om
bored inte stavades så.. Nästan så jag håller tummarna för att det inte gör det.)

Det är lördag och jag har världens söndagskänsla.
Det är bra, eftersom jag är ledig i morgon, men det är dåligt, eftersom jag
utgår från att jag i morgon kommer ha lördagskänsla, eftersom söndagskänslan infann sig idag.
Och lördagskänslor på en söndag är ju aldrig, aldrig bra.

Har ätit 5 matmuffins, börjar bli hungrig som fasiken. Hela min dag blev fucked
eftersom jag behagade (och tillät mig själv) att sova till kvart över 12.

Idag ringde en man från BBB till min hemtelefon. (Ja, hemtelefon, vadå 90-tal?)

BBB-killen "Hej! Jag ringer från bredbandsbolaget i Umeå och jag söker Mikaela!"
Jag "Hej, ja, det är jag.."
BBB-killen "Som du kanske vet så har vi grävt en *internetgrejsfiberishsladdsak* (någon liknande)
i ditt område.. Vad har du för leverantör av interenet och TV idag och vad betalar du?"
Jag "Uhm.. Okej.. ja.. jag har comhem och betalar typ 500 i månaden"
BBB-killen "Okej.. hur snabbt internet har?"
Jag "Ja.. det är ganska snabbt.."
BBB-killen "Ja.. men alltså.. hur många MB per sekund?"
Jag "Ja.. ehm.. det.. ja.. alltså.. det går rätt fort ja.."
BBB-killen "Men vad var det du beställde från com hem?"
Jag "Ja.. det var ju ett tag sen.. men det går ganska fort."
BBB-killen "Kan du eventuellt kolla upp hur snabbt internet du har?" 
Hans röst hade nu gått från übercheck till småirriterad till nedvärderande till
"hej jag pratar med en 2åring om att man inte ska äta vaxkritorna"
 
Jag "Jo, det kan jag nog.. men inte nu.."
BBB-killen "Okej.. men om du kollar upp det tills i morgon så ringer jag tillbaka då
så kan vi fortsätta det här samtalet då.."
Jag "Absolut.. det kan jag göra! Tack så mycket!"
BBB-killen "Ja men då hörs vi i morgon då! Hej!"

Vad har jag lärt mig av detta samtal, kan man då undra?
Svaret är, förutom att jag ska undvika att svara i hem telefonen i morgon eftersom
jag inte är ett dugg intresserad av att byta till BBB och faktiskt inte vet hur jag kollar
hur snabbt mitt internet är OCH jag tänker absolut inte göra en hemläxa en främmande
man gav mig.. Där säger den skoltrött rebellen i mig stop,
svara ALDRIG i hemtelefon. Det är bara försäljare, marknadsundersökare eller felringningar.

Insåg nu hur helfestligt ordet ringningar är. Stavas det så? Ringningar. Känns lite som rövarspråket.
Ringningar. Ha. Funny..

Kommentarer
Postat av: Lena

Haha skulle få utbrott om jag var han ;)

2011-01-23 @ 10:25:04
URL: http://frestyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0